Thursday 22 April 2021

Üks positiivne ja negatiivne näide kasutatavusest veebis






        Me armastame mugavust kõiges. Isegi internetis. Ainult veebisaitide puhul nimetatakse seda mugavust tavaliselt kasutatavuseks.

        Saate saidi jaoks pilte tellida kõige andekamalt fotograafilt, paigutada kõige professionaalsema agentuuri kirjutatud tekste, lisada kõige kuulsama disaineri tööd ja lõpuks ei saa te midagi. Ükskõik kui ilus ja imeline on teie ressurss, on see kasutu, kui kasutaja ei saa aru, mida talle pakutakse ja kuidas ta seda saab.
        Teine oluline aspekt on, et külastaja loob saidilt esmamulje mõne sekundi jooksul pärast saabumist. Ta hindab alateadlikult visuaalset teavet: lehekujunduse värvilahendust, pilte, navigeerimiselementide asukohta ja infoblokke. Psühholoogide sõnul on esmamuljeid väga raske muuta. See tähendab, et kulutate raha ülikvaliteetse ja üliväärtusliku sisu loomisele ning investeerite ebaõnnestunult kontekstreklaamile, kui te ei õpi tutvumise esimestel sekunditel klientidele head muljet avaldama.


Hea veebisaidi peamised reeglid:
  • lihtne intuitiivne navigeerimine;
  • õigesti valitud värvid;
  • visuaalselt atraktiivne liides;
  • tekst, mis on jaotatud loogilisteks osadeks ja on hõlpsasti mõistetav;
  • kohanemisvõime (see peaks igas seadmes võrdselt hea välja nägema);
  • mittevajalikke reklaamiüksusi puudumine.



        Üks pigem negatiivne näide:

        www.walmart.com

        Kõike müües lahendab Walmart hirmuäratava ülesande. Aga kuidas seda kõike hõlpsasti kasutatavas vormis liigitada, korrastada ja esitada? Seda on raske öelda, kuid selgelt mitte niimodi.


Saidi menüü struktuuri optimeerimine on selgelt vajalik.

        
        Selles kategooriate segaduses on võimatu kiiresti navigeerida ja midagi leida. Liiga palju valikuid põhjustab tõenäoliselt paanilist soovi ressursist lahkuda.




        Üks pigem positiivne näide:

        www.duolingo.com

        Intuitiivne disain ja suurepärane kasutatavus - sait, mis loodi ülesanne lahendamiseks.


Ei midagi üleliigset, kasutaja on kuningas!


        Duolingo soovib aidata teil õppida uut keelt, mis on keeruline ülesanne, mis võib tunduda valdav. Pärast kolme lihtsat küsimust hakkavad kasutajad juba uut keelt õppima ja on seadnud oma õppimise eesmärgi. Selline hõõrdevaba lähenemine on paljude konkurentidega vastuolus. Sait ei sunni oma kasutajaid enne alustamist plaani valima, maksma või kontole registreeruma. Kõik need sammud lisavad keerukust ja stressi, mis võivad kasutajad protsessist välja viia.






        

No comments:

Post a Comment